top of page

Akvaryumda Su Arıtma

           Aldığım su arıtma cihazı bu, yaklaşık bir aydır  kullanıyorum, benim yaşadığım Çivril de belki inanmazsınız su 400 ppm cıvarı çıkıyor ph 8 cıvarı, ki bu inanılmaz yüksek bir değer, 12-18 gh, 210-315 ppm arası sert su diye geçiyor. Bizim Çivril extra sert ve ben yıllarca bu suda gayet iyi balıklar yetiştirdim. Tabi kısa kuyruk hmpk lerde. Halfmoon ve dumbolarda bu su ile balık bakmak imkansız. İnsan su kimyasına ilk başlarda hakim olamıyor. Hele benim gibi kimyaya uzak bir kişilikseniz.

           Uzun süre benim su bilgim, catappa ekle biotopol kullanan ibaretti. Tabi bu benim suyumu muhtemelen çok az iyileştiriyordu. Arıtmaya ne gerek var diye düşünüyordum bide. Ne de olsa balıklar uyum sağlıyor ve gayet iyi yaşıyor. Bende hassas balıklar bakmayıveririm. Doğrudur. Yaşıyordular. Uyumda sağladılar. Aslında çoğu balık extrem şartlara uyum sağlayabilir. Doğada hayatta kalmak için bu gereklidir. Ama bu onların çokta iyi yaşadıkları anlamına gelmez. Soğuk ve sıcak iklimde de insanlar yaşar ama insan yaşayışına en uygun iklim ılıman ilimdir. Bu da buna benzer, balığın doğasına uygun su şartları sağlarsınız, balıklarda size maksimum keyif ve verim verir. Ben betalarda suyun azizliğini en çok üretimde yaşadım. Sert su yumurtaların bozulma ihtimalini çok arttırıyor. Örnek vermek gerekirse Çivril de defalarca uğraşıp üretemediğim bir balık memleketim Kırklareli de kolayca ürüyordu. Başta buna anlam vermemiştim. Fakat Kırklareli nin su değerlerinin Çivril den çok daha iyi olduğunu ph ve tds ölçer alınca net bir şekilde gördüm. 

             Su arıtma almamam da bir diğer sebep ekonomikti çünkü 500 lira bin lira verip birde kirada kaldığım evi deldirecektim. Bu sene akvaryum için basit pratik su arıtma cihazları olduğunu öğrendim. Depo yok, pompa yok, membran düşük hızlı, bağlantı ücreti yok, marka bilindik değil, montaj size ait. Bunlar fiyatı düşürüyor. İlk gördüğümde 150 lira olan cihaz aldığımda 200 liraydı şu an 225 buda doların azizliği.

          Aldım bağlantıya hazır halde geldi, musluk söküp takacak kadar bir bilginiz varsa kendiniz montajını yapabilirsiniz rahat olun, yanlız hat alacağınız yeri iyi belirleyin, ben çamaşır makinesinden hat almayı planladım ama gönderilen hat alma aparatı musluk içindi. Ona uygun parçayı Çivril de bulmam epey zor oldu. Ama sonuçta göz zevkini bozmayacak bir biçimde makina dan hat alarak yerleştirdim arıtmayı. Hemde hiçbir yeri delmeden.

           Performansa gelirsek, arıtma dan çıkan su 6,6 ph ve 18 ppm çıkıyor. Bu saf suya oldukça yakın bir değer. Yani yağmur suyuna da yakın. Leğenle falan yağmur suyu toplamaya uğraşmayın balıklara faydalı diye. Atık sudan çıkan su ise bildiğiniz sarı çıkıyor. Buda çeşme suyumun ne kadar berbat olduğunun bir göstergesi. Suyu daha yumuşak yada daha sert hale getirmek oldukça kolay, mesela içme suyu olarak kullanmak istiyorsam. 19 litrelik bir damacanaya iki şişe maden suyu ekliyorum. Bu vücuda gerekli olan mineralleri suya ekliyor ve kaynak suyu ayarında 50 civarı ppm de su elde etmiş oluyorum, asidik su seven balıklara su ekleyeceksem,  birkaç ceviz yaprağı yada kabuğu ekliyorum. Çınar yada meşe yaprağı yada çubuk tarçında olur. Suyu tannin asidi ile zenginleştirip biotop suyumu hazırlıyorum. İstersem gerekli tuzları ekleyip deniz suyu akvaryumu da kurabilirim ki ilerleyen dönem planlarım arasında.

             Membran 75 lik ucuz membran olduğundan yavaş süzüyor. 1,5saatte 10 litre civarı, o yüzden bidonu koyup taşmaması için takibini yapıyorum. Çivril de su fiyatları ucuz normalde 10 lira cıvarı gelen su faturam atık sulu bu sistem sonrası 15 lira geldi. Aylık 4 damacana suyun 40 lira olduğunu düşünürsek 35 lira kardayım.

                Toparlarsak akvaryum hobisi ile ciddi ciddi uğraşıyorsanız su arıtma cihazı edinmenizi kesinlikle öneririm. Türkiyenin çoğunda suların sert olduğu bir gerçek. Ve bakılan balıklarında çoğu yumuşak su seviyor. Su kimyası akvaryum hobisi in ayrılmaz bir parçası. Ben bundan uzun süre kaçmış biri olarak su düzenleyicilere filtre malzemelerine vs para vermek yerine(ki ben verdim) bir an önce ucuz da olsa ph tds ölçüm cihazları almanızı ve bir su arıtma ekipmanı edinmenizi tavsiye ediyorum. 

Tanıtılan Yazılar
Son Paylaşımlar
Arşiv
Etiketlere Göre Ara
Henüz etiket yok.
Bizi Takip Edin
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page